Pages

Thursday, February 17, 2011

Diari Abang Tukiman: Demi ETR

Jam menunjukkan pujul 3.11 pagi. Malam Jumaat. Seram nih.

Aku skarang kat rumah sewa aku kat pinggir bandar Jengka. Sebelum masuk Bandar Jengka, ada satu pintu gerbang bentuk tanduk kerbau. Jalan 500 meter lepas tu ada satu simpang pergi Maran. Kat simpang tu ada satu kedai buah, depan kedai buah tu ada banyak kereta macam untuk dijual tapi tak tau sape yang menjualnye. Belakang tuh banyak gile babs workshop. Dekat2 workshop tu la terletaknye lot rumah sewa banyak - banyak untuk student UiTM Jengka. Aku duduk kat salah satu rumah dalam tu.

Semester nih aku ade belajar satu subjek yang memang aku sangat minat, ETR 300 ataupun dalam bahasa awam, Introduction to Entrepreneurship. Lecturer subjek nih menginginkan kitorang satu kelas untuk buat satu group dengan 6 orang ahli, laki2 dan wanita. (ape ayat aku macam zaman p.ramlee nih?)

Waktu skarang nih yang tak tido ade la dalam 5 orang, aqem feedo jimbo, jijoe jombo. 2 orang nih tak tido sebab diorang baru balik training debate, esok dorang ade competition BESOR! kat UiTM Shah Alam nun. National Novice Debate ke ape kalau tak silap aku. 3 orang lagi yang tak tido adelah aku, alip sarip, and ifan ozil. Kenape aku panggil die ifan ozil? sebab die berangan nak jadi Mesut Ozil, player German. Tak sedar diri awak tu berdarah Melayu Pantai Timur. Jangan marah ippe oi..kawe ghoyak maeng2 je..haha.

Aku pon tak tau kenape aku semangat sangat nak bercerite pasal budak2 yang tak tido sekarang nih...

Jadi, disebabkan ETR, aku, ifan ozil dan alip sarip tak tido untuk siapkan marketing plan. Esok kene hanto dah. Dengar cerite, lecturer kitorang marah bebenor kat group aku sebab group aku hanta draf marketing plan 2 mukesurat je, padehal group len bukan maen lagi, ade yang sampai 12 muke surat! haha. Jadi tepat pukul 3 tadi, noktah terakhir dalam marketing plan tu dah kitorang letakkan bermakne dah habis la keje kitorang yang tertangguh sejak 3 minggu lepas. Alip sarip je yang dok sibuk mendesign layyout company denagn application die yang mantap, ConceptDraw Pro.

Sejak pukul 12 tadi, perut aku asyik meragam je. Mungkin sebab makan pedas kat kedai ibu tengahari tadi. Malam pulak makan nasik lemak kat depan JKR nun. Memang terbayek la cite die!

Jadi disebabkan perut aku wat hal, dari tadi aku asyik kuar masuk tandas. Elok dah pakai seluar, kene bukak balik pakai towel. Pastu seluar balik, lepas tu towel balik. Jadi kali terakhir aku masuk tandas adelah sebelum aku tulis bende alah ni. Ade satu kejadian berlaku kat aku semase dalam tandas tadi.

Tengah seronok meneran..tetibe je aku dengar bunyi bising kat zink atas tandas ni. Aku diam je. Aku bukak air kuat2, saje sebab tak nak fokus kat bunyi bising kat zink tuh. Tengah sedap meneran lagi, taik tak kuar2 lagi dari tadi. Aku dah berbulu dah ni. Teran punye teran, tetibe ade satu bende terjatuh, Puik! terkejutnye agi!

Rupenye cicak yang terjatuh. Dorang bergaduh kat zink tadi. Pastu sekor tu terjatuh. Serentak dengan itu, terkeluar la segale nasik yang aku makan tadi dengan banyaknye. Dan Aku harap, lepas ni kejadian seumpama ini tak kan terjadi lagi. Terime kaseh encik cicak.

No comments:

Post a Comment