Pages

Tuesday, June 22, 2010

huhu

salam selamat kepada pembaca2 yg budiman dan berintelek wawasan, kita berjumpa lagi di hari yang lain dan waktu yang lain.

dah lame aku tak updet blog senanye, agak lame gak eh? huhu. eh? 'HUHU'?
huhu? HUHU? HUHU?

dalam segala perbincangan, segala topik yg dibualkan, samada dalam chat, dlm mesej ataupon wall post kt fesbuk skali pon, dalam penulisan lah sebenarnya, ada orang akan bergurau, ada orang akan try buat lawak cipan, tapi sebab die tau lawak die x jadi, so die akan tambah satu gelak tak iklas yg berbunyi, HUHU. dengan harapan ada orang akan gelak dan terasa,"mamat ni friendly n funny rupenye..mesti macam saiful apek. eh,saiful apek xleh, nanti masuk lokap. em..macam afdlin shauki lah. hihi. i like..gemok tapi bahagie."

okay lah, sebenarnya, rakyat malaysia, n mostly teenagers la, the paris hilton wannabe, n most of them are emoers, jiwangers, n saiful apeks wannabe, slalu ble nak ngorat ke hape, die akan bagi satu statement dan di akhir statement tu akan ade satu perkataan yg tak diketahui apakah motif perkataan itu diletakkan, dan perkataan itu adalah, HUHU.

jadi kawan - kawan, apa sebenarnya maksud the word huhu? mari kita selami dunia google sebentar, shall we? cekidaut. huhu

ting tong...
wah, bermacam2 fakta menarik tentang HUHU. tapi aku sempat bace 3 je.
jadi ape yg kite ade is this website, HUHU STUDIOS LTD - Animation With Character. 
dan beberapa fakta menarik lagi sebenarnya,

a singsong german version of "hello"
huhu mein schatz
(hello my darling)
Comes from the Native New Zealand Maori laughter.
"atta cuz fuk we jez broke into you're house and took ur tv bro huhuhuhu"
"I was splitting logs and one was full of huhu grubs"
The Huhu Beetle
dan inilah maksud yg aku cari, 
huhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhu lame laugh
huhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuh - look at that guys face

jadi basically, HUHU adalah satu perkataan atau ayat yang boleh digandakan seperti gelak haha, hihi, hehe dan hoho tetapi hanyelah didalam penulisan SAHAJA!
Cuba bayangkan kalau kita berborak, borak bese je. Mestilah ade orang gelak2 kan? pastu tetibe ade sorang tu akan gelak huhu. Orang sume mesti terdiam, sbb macam menganjeng.
Oke, memang orang cakap huhu ni gelak, tapi tak penah lak aku dengar orang gelak bunyi huhu. Nangis pernah ah. Hahaha(gelak besar), hihihihi(gelak manje), hehehehehe(gelak nakal), huhuhuhuhuu(??) huhu..xtau nk ckp ape.

Jadi kawan2, gunakanlah bahasa kebangsaan kita, marilah amalkan ramai2. Jangan salah gunakan perkataan huhu di dalam perbualan seharian anda. Ianya sangat buruk dan huduh.

No comments:

Post a Comment