Pages

Thursday, June 21, 2012

Hybrid OS for Blackberry

Assalamualaikum & Selamat Hari Jumaat.

Harini 2 Sya'ban, lg 29 hari umat Islam seantero dunia akan menyambut bulan Ramadhan untuk tahun ini. Alhamdulillah. Masa untuk topap pahala kita, masa utk buat pahala banyak2 & tinggalkan segala dosa & maksiat yang semakin berleluasa di abad ini.

Dalam post saya yang pasal Blackberry Price List nih, ada saya tulis pasal HYBRID OS. Ramai yang tanya saya, berguna ke Hybrid ni? Bagus ke hybrid nih dan bermacam2 lagi soalan yang diajukan. Untuk senang kan kerja, saya akan menjawab segala pertanyaan anda di dalam blog ini.

Soalan:ape itu hybrid os? 
Jawapan: Hybrid adalah OS yg di customized oleh Hybrid Pro Team dgn cara 'Shrink OS.'

Soalan:ape itu Shrink?
Jawapan: Shrink bermaksud membuang beberape file COD yg x perlu(operating 
system blackberry) supaya memberi space memory d dlm blackberry device. Seperti customized or advance OS install,beberape file x penting oleh user dpt d hapuskan dgn menggunakan care shrink.biasa nya shrink tok blackberry yg mempunyai low application memory.dengan shrink os kite akan membuang file atau app yg tidak d perlukan dr OS sebelum ke load Handheld device,seperti apps voice dial,ota upgrader,recorder,dll.

Pemahaman mudah utk fungsi&kelebihan Hybrid OS dlm Blackberry anda:-
1) Penggunaan memori yang kurang,menjimatkan bateri,boot up yang laju & browser yang pantas.
2) GPS,Bluetooth,3G & Wifi lebih cepat & stabil daripada Official atau Leaked OS.
3) Lebih Respon & mengurangkan hang.


Untuk pengetahuan anda semua, Hybrid OS adalah penemuan dari seorang sahabat saya yang bernama Bon, reside di Ampang, segala urusniaga Hybrid boleh di selesaikan di sana. Beliau dan team beliau telah mengkaji tentang Hybrid OS for Blackberry dari akar hingga pangkal pokok. Boleh dikatakan beliau amat hebat lah dalam bidang Hybrid nih. Dah la hensem, comel lak aih. Geram aku. hahaha :D

So, kepada sesiapa yang nak buat Hybrid OS, dan ingin bertanya lebih lanjut, sila add BBM saya : 2 8 1 0 9 9 9 F . Atau terus add BBPIN kawan saya, Mr. Bon Fix : 2 8 0 B B D F 3 Dan kalau dah add, sila la beli BB jugak eh? hehe *kidding

Alright, take care & salam'alaikum u'olls. Have a very good night sleep.

No comments:

Post a Comment